FSO Warszawa 200 ('58) - Garbata
FSO Warszawa 200 z 1958 roku, jest jednym z najciekawszych samochodów kolekcji Muzeum SKARB NARODU. Jest pierwszym samochodem, który wyremontowałem i od niego, właściwie od niej 🙂 wszystko się zaczęło.
Fabryka Samochodów Osobowych rozpoczynała produkcję samochodów od składnia rosyjskiej GAZ-M20 Pobieda, a Model 200 (’58) jest wersją po modernizacji produkowanym pod żerańską marką FSO Warszawa 200.
Charakterystycznymi elementami dla tego modelu są:
– brak oznaczenia M20 na masce – który zastąpiony został znaczkiem FSO
– zmodernizowana atrapa chłodnicy z pionowym żebrowaniem,
– wąsko rozstawione kły na zderzaku,
– białe, małe okrągłe kierunkowskazy na przodzie
– ozdobne listwy boczne na błotnikach i drzwiach
– okrągłe lusterka boczne, montowane po obu stronach auta.
Jednym z najciekawszych elementów tego samochodu jest, „Rakieta – Strzała” mocowana na przedniej masce, która ze względów bezpieczeństwa w późniejszych modelach została wycofana z montażu.
Moja Warszawa była Drezyną i po założeniu specjalnych kół miała okazje wrócić na tory w 2007 roku.